AKTUALNOŚCI
 powrót 

Niesamowity początek! - rekordy na stronie szkoły i szkolnym FB


Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice,

za nami pierwszy tydzień roku szkolnego 2015/2016. Serdecznie dziękujemy, że jesteście z nami również "wirtualnie" - 1 września stronę szkoły wyświetlono aż 5700 razy, a zasięg postów na Facebooku przekroczył 10 000! Zapraszamy do codziennego odwiedzania: http://www.sp.imielin.com.pl oraz http://www.facebook.com/spimielin, gdzie obok bieżących informacji, dokumentów czy sprawozdań znajdziecie zawsze nieco rozrywki (z naszymi/Waszymi dzieciakami w roli głównej:)

Zachęcamy również do systematycznego korzystania z i-dziennika: https://iuczniowie.progman.pl i monitorowania osiągnięć dzieci, komunikowania się z wychowawcami, nauczycielami, a także szkolnymi specjalistami. 




pokaż więcej

Wzory zwolnień z zajęć lekcyjnych i lekcji wychowania fizycznego


Szanowni Państwo,

informujemy, że wzory zwolnień z zajęć lekcyjnych i lekcji wychowania fizycznego znajdą Państwo w zakładce DOKUMENTY: http://sp.imielin.com.pl/index.php?strona_www=dokumenty

PS Warto zobaczyć: https://www.youtube.com/watch?v=oiLpkTteWjE

 




pokaż więcej

Kalendarz roku szkolnego 2015/2016


Kalendarz nowego roku szkolnego (do pobrania w zakładce: DOKUMENTY http://sp.imielin.com.pl/index.php?strona_www=dokumenty)




pokaż więcej

Nowa Dyrektor Szkoły Podstawowej w Imielinie - Pani Dagmara Kupczyk


Pani Dyrektor Dagmara Kupczyk o sobie:

Pochodzę z Lędzin. Jestem nauczycielką polonistką. W roku 2000 ukończyłam studia dzienne filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. W 2002 roku na tejże uczelni podniosłam kwalifikacje na studiach podyplomowych z zakresu filologii polskiej dla nauczycieli. W 2009 roku zdobyłam kwalifikacje do uczenia filozofii i etyki, kończąc Podyplomowe Studia z Filozofii i Etyki również na Uniwersytecie Śląskim. Na kursie kwalifikacyjnym z zakresu zarządzania oświatą, jaki ukończyłam w 2014 roku miałam okazję zapoznać się z nowoczesnymi zasadami zarządzania, technikami rozwiązywania problemów pedagogicznych, personalnych i ekonomicznych.

Posiadam 15-letni staż dydaktyczny. Swoją karierę zawodową rozpoczynałam w Szkole Podstawowej nr 3 w Lędzinach. Później pracowałam w Gimnazjum nr 1 w Lędzinach, a od 13 lat byłam polonistą Liceum Ogólnokształcącego w Bieruniu.

Pracując w oświacie, nigdy nie ograniczałam swojej roli do dydaktyki. Współpracowałam z ośrodkami kultury ( BOK Jutrzenka, DK Gama, MOK Lędziny) organizując z nimi imprezy kulturalno- oświatowe. Były to wieczorki poetycko-muzyczne: „ Pamięci Jana Pawła II”, „Jesienne melancholie” , „ W rocznicę urodzin Fryderyka Chopina”, konkursy recytatorskie, teatralne, muzyczne, spotkania autorskie. Brałam czynny udział w obradach jury wielu konkursów organizowanych przez te placówki. Byłam współautorem scenariusza „Dni Lędzin”. W Liceum Ogólnokształcącym im. Powstańców Śląskich w Bieruniu pełniłam funkcję rzecznika prasowego oraz kierownika artystycznego wszystkich imprez szkolnych. Byłam odpowiedzialna za organizację Święta Szkoły, Festiwali Wiosennych. Miałam okazję w tych działaniach wykazać się umiejętnościami kierowania zespołem, przydzielania zadań i koordynacji projektu, imprezy. W ubiegłym roku byłam producentem płyty z kolędami „ Niech magia świąt otuli nas” wydanej przez szkołę. Zaśpiewali na niej uzdolnieni uczniowie i absolwenci liceum. Jestem również orędownikiem edukacji regionalnej, konkursów gwarowych . Za swoją pracę trzykrotnie nagradzana byłam Nagrodą Dyrektora Szkoły i raz Nagrodą Starosty Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego.

Prywatnie jestem mężatką, matką dwójki nastoletnich dzieci. Wolny czas spędzam angażując się w działania kulturalne, obcując ze sztuką. Uwielbiam muzykę, piszę teksty piosenek.

Ukończone kursy i szkolenia:

2015 Cykl szkoleń ORE „Postawy uczniowskie, jak je kształtować”

2014 Szkolenie „Sprawdzanie i ocenianie zadań na egzaminie maturalnym z języka polskiego”. CKE w ramach projektu „Pilotaż nowych egzaminów maturalnych”

2014 Szkolenie z języka angielskiego w ramach projektu „ Nowoczesny nauczyciel nowoczesnej śląskiej szkoły”

2010 Szkolenie „Edukacyjna wartość dodana”

2010 Szkolenie „Jak pracować z uczniem niewidzącym”

2010 Szkolenie „Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w planowaniu pracy dydaktycznej nauczyciela”

2010 „Planowanie i realizacja pracy wychowawczej, w tym skuteczność realizacji podstaw programowych w kontekście praw człowieka”

2009 Edukacyjna wartość dodana- szanse i zagrożenia

2007 Planowanie wynikowe w nauczaniu i wychowaniu kształtującym

2007 Praca z dzieckiem zdolnym

2007 Współpraca rodziców ze szkołą w zakresie planowania i realizacji zadań statutowych szkoły- przykłady dobrej praktyki.

2006 Rola wychowawcy klasy w realizacji zadań wychowawczych szkoły

2006 Kurs kierowników wycieczek szkolnych

2006 Konferencja naukowa „Edukacja kulturowa dzieci i młodzieży szkolnej- znaczenie i zobowiązania w kontekście problemów oraz wyzwań lokalnych i globalnych”

2004 Szkolenie „ Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej”

2005 Warsztaty „Nauczyciel- wychowawcą, doradcą, przewodnikiem ucznia”

2005 Warsztaty „Edukacja filmowa w szkole”

2003 Szkolenie „Agresja- zapobieganie i przeciwdziałania przemocy rówieśniczej w szkołach”

2002 Kurs „Diagnoza, pomiar dydaktyczny i egzaminy końcowe w nauczaniu przedmiotów ogólnokształcących”

2002 Kurs „Edukacja regionalna w szkole"




pokaż więcej

Rozpoczęcie roku szkolnego klas II-VI - fotorelacja

Nadszedł wrzesień, więc witaj szkoło… I chociaż pogoda jest iście wakacyjna, a w pamięci nadal mamy beztroskie wakacyjne dni, to już czas, aby rozpocząć rok szkolny 2015/2016.  Dwumiesięczna laba dobiegła końca! Nasi wychowankowie - opaleni, wyrośnięci i - w większości przypadków - szeroko uśmiechnięci spotkali się ponownie w murach szkoły.

Uroczystość rozpoczęcia nowego roku szkolnego rozpoczęła się na szkolnym boisku o godzinie 09:00, tuż po Mszy Św., w której uczestniczyli uczniowie, rodzice, nauczyciele, a także dyrekcja szkoły. Klasy II-VI zajęły wyznaczone miejsca (kwieciste sektory, które wyczarował Samorząd Uczniowski) i w obecności pocztu sztandarowego odśpiewały hymn państwowy. Następnie Pani Dyrektor Dagmara Kupczyk serdecznie powitała przybyłych gości, rodziców, grono pedagogiczne - w tym nowozatrudnionych nauczycieli (są to: Joanna Rogalska, Kamila Stolecka, Iwona Migała, Klaudia Prus, Adriana Penczek, Jadwiga Grzyśka i ksiądz Piotr Lisiecki) oraz – rzecz jasna - uczniów. Przedstawiła również wychowawczynie klas 4, Panie: Zofię Cichy, Ewelinę Rozmus, Aleksandrę Wajdę oraz Klaudię Prus. Wszystkim dzieciom życzyła sukcesów w nauce i wielu radosnych chwil w murach naszej przyjaznej szkoły; nauczycielom zaś jak najlepszych efektów w działalności dydaktyczno-wychowawczej i satysfakcji z wykonywanej pracy. Podziękowała również swojej poprzedniczce, Pani Gabrieli Szolczewskiej, za wkład wniesiony w rozwój szkoły i bardzo dobrą kondycję placówki.  

Po apelu uczniowie wraz z wychowawcami udali się do sal, gdzie zapoznali się z planem lekcji na najbliższe dni, a przede wszystkim wymienili swoimi powakacyjnymi refleksjami. Miło było znowu usiąść w jednej ławce ze swoim przyjacielem/przyjaciółką i zobaczyć wszystkich klasowych kompanów!

Dzieciom i nauczycielom na początek nowego roku szkolnego życzymy owocnej pracy oraz energii do realizacji pasji i pogłębiania zainteresowań. Powodzenia kochani!



pokaż więcej

Rozpoczęcie roku szkolnego klas I - fotorelacja, cz. 1

Rozpoczął się nowy rok szkolny 2015/2016. Dla sześcio- i siedmiolatków 1 września to szczególnie ważny dzień, bo po raz pierwszy oficjalnie wkraczają oni w szkolne progi… Zapraszamy do lektury krótkiego sprawozdania z inauguracji roku szkolnego przez klasy I. 


Pierwszego dnia szkoły nasi najmłodsi uczniowie przybyli do szkoły w towarzystwie rodziców. Równie ważnymi towarzyszami pierwszaków były… bajecznie kolorowe rogi obfitości (po naszymu „tyty”), które osłodzić mają to przełomowe w życiu każdego dziecka wydarzenie – pójście do szkoły! O godzinie 10:30 rozpoczął się uroczysty apel, podczas którego Pani Dyrektor Dagmara Kupczyk powitała uczniów, rodziców oraz wychowawczynie klas I, Panie: Bożenę Piechotę, Grażynę Kopiejkę, Beatę Balicką, Małgorzatę Syrek, Iwonę Migałę, Magdalenę Kudzię, Adrianę Penczek i Kamilę Stolecką. Zaprezentowała również nauczycieli języka angielskiego, religii, wychowawców świetlicy, a także szkolnych specjalistów, którzy w roku szkolnym 2015/2016 będą prowadzić z pierwszakami lekcje i zajęcia dodatkowe. Pani Dyrektor przedstawiła najważniejsze informacje dotyczące organizacji nauczania, a także te związane funkcjonowaniem naszej szkoły. Wszystkim pierwszoklasistom i pierwszoklasistom życzyła sukcesów w nauce i wielu radosnych chwil, spędzonych na zabawie w gronie równieśników, nauczycielom zaś satysfakcji z wykonywanej pracy i dużo cierpliwości. Następnie uczniowie klas I wraz z wychowawczyniami i rodzicami udały się do sal, gdzie odbyło się pierwsze wspólne spotkanie z nowymi (chociaż w gruncie rzeczy już znanymi z przedszkola) koleżankami i kolegami. 


W tym roku do klas pierwszych zapisano w tym roku ponad 170 dzieci, co dało aż 8 oddziałów! Mamy nadzieję, że nasi nowi uczniowie bezpiecznie, radośnie i twórczo spędzą pierwszy rok nauki w murach Szkoły Podstawowej im. Kard. St. Wyszyńskiego w Imielinie. Informujemy, że już 26 września pierwszaki zostaną pasowane na uczniów i złożą uroczyste ślubowanie. Rodziców zaś prosimy o wyrozumiałość i wsparcie naszych działań, pamiętajmy, że dobro dzieci jest naszym wspólnym celem. 

Druga część fotorelacji: http://sp.imielin.com.pl/index.php?strona_www=aktualnosci_one&id_akt=935



pokaż więcej

Rozpoczęcie roku szkolnego klas I - fotorelacja, cz. 2


Częśc pierwsza fotorelacji oraz sprawozdanie: http://sp.imielin.com.pl/index.php?strona_www=aktualnosci_one&id_akt=933




pokaż więcej

Zanim pójdziemy do szkoły: "Niezbędnik" MEN

Zapraszamy do lektury Niezbędnika dla ucznia, rodzica i nauczyciela na rok szkolny 2015/2016: http://men.gov.pl/niezbednik


Wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom życzymy bezpiecznego, twórczego i radosnego roku szkolnego 2015/2016!



pokaż więcej

Gabriela Szolczewska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Imielinie w latach 2009-2015 – podsumowanie działalności


Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

Żegnając się ze stanowiskiem dyrektora, pragnę serdecznie podziękować Pani Wicedyrektor Marcie Poprawskiej-Rak, gronu nauczycielskiemu, pracownikom, a także uczniom i rodzicom oraz instytucjom sprzyjającym rozwojowi edukacji za 6 lat życzliwej oraz owocnej współpracy.

To dzięki niej w pełni zrealizowałam założony w poprzedniej koncepcji pracy główny cel, którym było podniesienie wyników nauczania. Obiektywnym wskaźnikiem skuteczności prowadzonych w szkole działań są powtarzalne, coroczne wyniki sprawdzianu szóstoklasisty powyżej średniej powiatowej, wojewódzkiej i krajowej. O wysokim poziomie nauczania świadczą również finaliści i laureaci wojewódzkich konkursów przedmiotowych i czołowe miejsca w konkursach krajowych, powiatowych we wszystkich nauczanych przedmiotach. Z dumą odnotowuję, że prowadzona przeze mnie placówka uzyskała tytuł Szkoły Odkrywców Talentów.

Przygotowałam szkołę na przyjęcie dzieci 6-letnich. W tym celu wyposażyłam sale lekcyjne, szatnie i gabinety logopedy, pedagogów i psychologa w niezbędne sprzęty, pomoce dydaktyczne i multimedialne. Od roku 2013 nasza tysiąclatka może się poszczycić mianem Szkoły Przyjaznej Sześciolatkom.

Pod moim nadzorem zrealizowane zostały 2 unijne projekty, których celem było wyrównywanie szans edukacyjnych: Wiem więcej - mogę więcej oraz Chcę – mogę więcej! Dzięki nim pozyskano do 10 pomieszczeń szkolnych sprzęt multimedialny, na którym można wyświetlać elektroniczne podręczniki i inne materiały wizualne; pracownie zyskały nowoczesne pomoce dydaktyczne, a gabinet logopedy zasiliły specjalistyczne narzędzia diagnostyczne. Wzbogacił się również księgozbiór biblioteki szkolnej; wraz z początkiem roku szkolnego 2015/2016 nasza wypożyczalnia pozyska kolejne pozycje czytelnicze uzyskane w ramach projektu „Książki naszych marzeń”.

W celu podniesienia kompetencji językowych naszych uczniów nawiązałam kontakt z Uniwersytetem St. Andrews w Szkocji. Zaowocowało to m.in. tygodniowym pobytem 9-osobowej grupy studentów, którzy pełnili w szkole funkcję native speakerow. Od 2013 roku dzięki udziałowi w programie AIESEC Global Citizen Schools – KIDspeak dwa razy w roku gościliśmy w szkole obcokrajowców, umożliwiając wszystkim uczniom żywy kontakt z językiem angielskim. Dzięki projektowi językowemu nasi wychowankowie poznali kulturę Grecji, Turcji, Włoch, Tajwanu, Chin. AIESEC angażował również chętnych rodziców - zapewniali oni pobyt studentów pod swoim dachem.

Ponadto dzięki pozyskanej darowiźnie utworzyłam pracownię komputerową z 24 stanowiskami multimedialnymi.

Kierowana przeze mnie szkoła na stałe zaistniała w środowisku m.in. poprzez utworzenie strony internetowej, profil na Facebooku, teledysk Lip Dub, projekty filmowe, artykuły w prasie, ulotki informacyjne, dni otwarte, akcje charytatywne, koncerty.

Nawiązałam współpracę z Biblioteką Miejską w Imielinie oraz Domem Kultury „Sokolnia”, dzięki czemu uczniowie naszej szkoły bezpłatnie uczestniczyli w spotkaniach autorskich, warsztatach, przedstawieniach i innych wydarzeniach kulturalnych. 

W szczególny sposób pragnę podziękować Pani Annie Kubicy, Dyrektor Gimnazjum im. Powstańców Śląskich oraz Pani Halinie Wachowiak, Dyrektor Przedszkola Miejskiego w Imielinie za wszystkie działania, które podejmowałyśmy wspólnie i solidarnie z myślą o najmłodszych mieszkańcach naszego miasta. 

Systematycznie modernizowałam budynek i otoczenie; wyposażyłam drugi budynek szkolny przy ulicy Dobrej. Przeprowadziłam remonty wielu pomieszczeń i CO. Wykorzystując środki budżetowe i pozabudżetowe, zmodernizowałam pracownię komputerową. W naszej szkole aż 19 sal lekcyjnych posiada stanowiska multimedialne, w tym 4 tablice interaktywne. Dzięki moim staraniom w całym obiekcie jest dostępny bezprzewodowy Internet, który w tym roku szkolnym, zostanie zmodernizowany środkami pozyskanymi w programie rządowym. Wprowadziłam dziennik elektroniczny, który podniósł jakość komunikowania się szkoły z rodzicami oraz zapewniłam laptopy dla nauczycieli do obsługi i-dziennika.

Bardzo ważnym aspektem mojej działalności było znaczne podniesienie bezpieczeństwa między innymi poprzez montaż monitoringu oraz założenie blokad drzwi wejściowych i rejestr wejść. Od ubiegłego roku szkolnego nasza szkoła cieszy się tytułem „Bezpiecznej Szkoły”.

Od momentu objęcia funkcji dyrektora szkoły zabiegałam o modernizację boisk szkolnych i rozbudowę szkoły dla przewidywanej, a przypadającej w tym i przyszłym roku kumulacji uczniów (obecnie ok. 650, za rok ok. 25 więcej). Systematycznie przedstawiałam władzom miasta oraz radnym kolejnych kadencji istniejący problem realizacji 54 h wychowania fizycznego w klasach I-III oraz 36 h w klasach IV-VI; sygnalizowałam brak pomieszczeń dydaktycznych oraz odpowiedniej świetlicy szkolnej. Pozostawiam to zadanie na etapie sporządzonego przez organ prowadzący projektu budowy sali gimnastycznej wraz z widownią, łącznikiem do budynku tzw. małej szkoły, sali do gimnastyki korekcyjnej, szatni oraz 2 sal dydaktycznych.

Dziękuję za Państwa zaufanie, przychylność i zaangażowanie. To nasza wspólna praca przyczyniła się do znakomitej kondycji i sukcesów Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Szczególne podziękowanie kieruję dla Rady Rodziców i rodziców włączających się w działania szkoły.

Z wyrazami szacunku Gabriela Szolczewska




pokaż więcej

Rozpoczęcie roku szkolnego 2015/2016

Przypominamy, że rozpoczęcie roku szkolnego 2015/2016 dla klas II-VI odbędzie się dnia 1 września 2015 r. (tradycyjnie po mszy świętej, czyli ok. godz. 09.00). Klasy I startują o 10:30. 


Jednocześnie przypominamy, że w dniu rozpoczęcia roku szkolnego uczennice/uczniów obowiązuje strój galowy. 

PS A jak świetnie spędziliśmy "Wakacje w Mieście" możecie zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=OUrQ9wWxIP0



pokaż więcej


Szkoła
Kontakt
Nauczyciele
Media społecznościowe
Facebook
Istotne linki
iUczniowie
Sześciolatki w szkole
copyright : Szkoła Podstawowa w Imielinie
design : AStudio